Veel voorkomende vragen

Op deze pagina publiceren we veel voorkomende vragen en antwoorden. Heb jij een vraag die hier niet tussen staat, schroom niet en neem contact met ons op.

Een backup dient als reservekopie van al je bestanden op je computer. Als je per ongeluk een bestand wist, dan kun je dit bestand vanaf de backup terughalen. Maar ook als je computer beschadigd raakt, gestolen wordt of wordt gehackt kan een backup zeer geruststellend werken. Belangrijk is wel dat er regelmatig een backup wordt gemaakt, het liefst met speciale software die verschillende momenten bewaart zodat je ook altijd kunt terugkeren naar een oudere versie van een document. Overigens is een goede backupstrategie ook van belang; waar bewaar je jouw backup, hoeveel backups hanteer je et cetera. Vraag ons gerust om advies.

Er bestaat goede en betrouwbare gratis software, maar als deze niet uit een betrouwbare bron afkomstig is, dan kun je dit misschien beter niet op je apparaat installeren. Ook kan bepaalde software mogelijk een conflict veroorzaken op je apparaat waardoor bepaalde functies niet meer werken. Twijfel je over bepaalde software neem dan voordat je deze download contact op met ons. Schriemer Computers kan de installatie eventueel voor je verzorgen en je adviseren over de software die je nodig hebt.

Een virus kan op verschillende manieren op je computer terecht komen. Een bestandje in de e-mail waar je achteloos op klikt, een beveiligingslek in je netwerk of computer, illegale software, een bepaalde website die iets wil installeren op je computer, een USB-stick en ga zo maar door. Jouw gedrag en gezond verstand bepalen voor een groot deel of een virus voorkomen kan worden, maar als je absolute zekerheid wilt dan is anti-virussoftware het overwegen meer dan waard.

Wellicht is je signaal niet sterk genoeg om op verschillende plekken in je huis een goede dekking te realiseren, of een huisgenoot is bezig om zware bestanden te downloaden. Misschien zijn bepaalde instellingen niet goed. Er kunnen veel oorzaken zijn waarom het Wifi-signaal wegvalt of traag is. Laat Schriemer Computers hier gerust naar kijken.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Misschien kan jouw PC de laatste software niet meer zo goed bijbenen, staan er teveel programma’s open, blijft er iets ‘plakken’ in het geheugen, is er een softwareconflict of misschien toch een hardwareprobleem. Wat het ook is, Schriemer Computers vindt het probleem en kan dit verhelpen.

Als er sprake is van vochtschade, SLUIT HET APPARAAT AF VAN ELKE STROOMVOORZIENING EN ZET DEZE NIET MEER AAN! Het is sowieso aan te raden om een beschadigd apparaat niet meer op het stroomnet aan te sluiten om kortsluiting te voorkomen. Wellicht is jouw apparaat door ons te repareren, afhankelijk van de beschadiging. Neem direct contact op met ons.

Heb je een goede backup, dan kun je de gewiste bestanden terugzetten. Heb je geen backup, dan adviseren wij je om zelf niets meer te doen en direct contact op te nemen met ons. Mogelijk kunnen we de gewiste bestanden nog terughalen.

Bij sommige computers kan dit niet omdat de harde schijf volledig is geïntegreerd op andere onderdelen, maar bij de meeste computers kan dit wel. Je kunt er zelfs voor kiezen om, naast een grotere, ook een snellere harddisk te nemen. Dat verschil zul je zeker merken!

Als je een nieuwe computer koopt, dan wil je het liefst dat al je bestanden daar ook op terecht komen. Soms kan dat een aardige klus zijn, maar Schriemer Computers kan dit ook voor je in orde maken.

Direct uitzetten en van het stroomnetwerk afkoppelen en afgekoppeld laten. Het kan dat er direct kortsluiting is opgetreden en stoppen zijn gesprongen of de aardlekschakelaar in de meterkast eruit is gesprongen. Sluit een apparaat met vochtschade in ieder geval niet meer op het stroomnetwerk aan, doe zelf verder niets aan het apparaat en neem direct contact op met ons. Wij vertellen je precies wat je moet doen.

Contact

Openingstijden showroom

Maandag:

09:00 - 17:00 enkel op afspraak

Dinsdag: 

09:00 - 17:00 enkel op afspraak

Woensdag: 

09:00 - 17:00 enkel op afspraak

Donderdag:

09:00 - 17:00 enkel op afspraak

Vrijdag: 

09:00 - 17:00 enkel op afspraak

Zaterdag: 

Gesloten

Zondag: 

Gesloten

Support op afstand

Meer over TeamViewer
Logo_schriemer_computers